Novější
Kliknutím na datum můžete vložit komentář

12. listopadu 2009

Turboprávnící z Plzně

Ne, nemíní se vůbec zabývat tím, že za 3 měsíce se nedají vystudovat práva a tím, jaká sbírka pochybných lidí se objevila mezi absolventy, kteří práva za pár měsíců "vystudovali". Jediné, co k tomu dodám je, že takový Forrest Gump musel celých pět let běhat, aby dostal univerzitní titul.

Počet komentářů: 0


10. října 2009

Logika peněz

Myslím, že to bylo ve středu, když jsem se díval na pořad ČT Černé ovce. Šlo tam z mého pohledu o vcelku banální příběh, kdy si paní pořídila na leasing auto pro podnikání. V Liberci na náměstí ji ho ukradli a pojišťovna zaplatila leasingové společnosti pojistné plnění odpovídající ceně auta. Potud je to zcela v pořádku. Ovšem šokovala mě ta nebetyčná drzost leasingové společnosti, která požaduje po paní doplacení všech úroků, které by po dobu leasingu splácela nad rámec ceny auta, protože - a to jsem málem spadl ze židle - to je jejich ušlý zisk, který jim má paní doplatit. Dokonce ji doporučili, aby si zašla na pojišťovnu, jestli by pojišťovna přehodnotila výši pojisného plnění, k níž by přičetla ony úroky. Místo, aby se redaktorka naplno věnovala nesmyslnosti požadavku leasingové společnosti, tak šla s paní do pojišťovny, kde jim bylo zcela korektně vysvětleno, že podmínky pojistné smlouvy se zpětně nemění. Vůbec jsem nepochopil, proč tam chodili, když se místo toho měli věnovat nemorálnosti chování leasingové společnosti. Proboha jak mohla paní z leasingové společnosti mluvit o uniklém zisku, když peníze, které by jim paní blokovala díky koupi auta dostali najednou zpátky a opět je můžou na úrok půjčit. Jim nestačí jenom, že ty peníze můžou znovu půjčit. Oni chtějí ty úroky ještě jednou od paní, která potažmo ani jejich auto už nemá. Jsou to s odpuštěním pěkní parchanti. Paní podnikatelce přeji, aby spor s leasingovou společností u soudu vyhrála. Sám jsem si ještě nikdy od žádné společnosti peníze na nic nepůjčil. Jediné, o čem uvažuji, je hypotéka na byt. Ale po této zkušenosti si podmínky hypoteční smlouvy před podepsáním opravdu velice důkladně prostuduji s přihlédnutím na co nejširší spektrum variant, co by se mohlo stát.

Počet komentářů: 0


1. srpna 2009

Skvělá nabídka od T-Mobile

Někdy zjara jsem šel po Náměstí Republiky v Praze a zastavil mě člověk od T-Mobile, u kterých mám tarif, jestli bych nechtěl výhodnou nabídku - matně si pamatuji, že šlo o tarif, kde bych pěti vybraným číslům mohl volat zdarma. Z krátkého rozhovoru vyplynulo, že bych musel nechat doběhnout svůj starý tarif a navíc bych nemohl převést své telefonní číslo na nový tarif, což je z mého pohledu nesmysl, protože kvůli pouhé změně tarifu bych ve výsledku musel měnit své telefonní číslo a než bych ho dostatečně rozšířil, lidé by se mi nemohli dovolat. Pán na mě tenkrát nechápavě koukal, když jsem tuto podle něho skvělou nabídku odmítl s tím, že si nemíním měnit telefonní číslo.

Minulý měsíc mi volala paní přímo z T-Mobilu a snažila se mi nabídnou totéž. Nenechal jsem ji domluvit a řekl jsem ji, že pokud nebudu mít zachováno telefonní číslo, tak že nemám zájem. Nevím, jestli jsem příliš konzervativní, ale nechápu, jak se může T-Mobile nabízet další tarify k stávajícímu tarifu s tím, že starý tarif se neruší (k čemu by mi byly dva tarify, to opravdu netuším) a ještě navíc neumožňuje převést na nový tarif staré telefonní číslo. Toto má být doba moderních technologií? No, asi ne v České Republice. Aspoň co se týče operátorů, tak jsou pořád v době kamenné.

Počet komentářů: 0


6. července 2009

Rajd Polski

Ač jsem fanouškem rally, až do letoška se mi nepodařilo podívat se osobně na nějakou soutěž mistrovství světa. Jedním z důvodů je, že nerad lítám letadlem. Původně jsem si plánoval, že "někdy" zajedu do Trieru podívat se na Rally Deutchland, ale letos tato rally v kalendáři mistrovství světa není. Nejbližší soutěží v rámci mistrovství světa, která se letos jede, je Rajd Polski / Rally Poland. Moje rozhodnutí podívat se na mistrovskou rally ještě letos uspíšilo to, že se blíží konec současných vozů WRC a proto jsem je chtěl ještě vidět naživo. >>Pokračování<<

Počet komentářů: 0


29. dubna 2009

"Menšinový sport" ve zprávách? Pouze když se něco stane!

Komerční televize jsou hnůj. Ne, že bych se nikdy nedíval na filmy zde vysílané, ale právě teď mluvím o jejich zpravodajství. Když se na Valašské rally stala tragická nehoda, Nova rychle přispěchala, aby tuto nehodu maximálním možným způsobem zmedializovala. Ovšem když se teď o víkendu jelo Mistrovství světa v rally v Argentině, tak Nova referovala ve svém sportovním zpravodajství o Formuli 1, o MotoGP, o různých fotbalových ligách, u nás snad i té druhé, ale o MS v rally ani sekunda. Úmyslně jsem si pustil jejich křiklavé zpravodajství, abych věděl, jestli tam o rally aspoň pípnou. Tak ať se Nova nestará o rally vůbec, když není schopna přinést ani zprávu z nejvyšší úrovně tohoto údajně menšinového sportu. Proč údajně? Podívejte se na počítadlo na této stránce a pak se pojďme bavit o menšinovosti daného sportu!

Počet komentářů: 0


18. dubna 2009

Pražské zácpy a nervy nadranc

Jak vzniká taková pražská zácpa? No je to velmi jednoduché. Spousta řidičů se cpe do křižovatky, i když je zjevné, že z ní nevyjedou, a pak ucpou i další směry, protože se z nich řidiči do křižovatky ani nedostanou. Případně se najdou i drzá hovada, která se z pruhu pro rovný směr cpou do pravého odbočení, čímž předjedou půlkilometrovou frontu a zároveň vytvoří půlkilometrovou frontu pro přímý směr, protože řidiči, kteří stojí v pruhu pro odbočení doprava ho logicky nepouští, když se rozhodne změnit směr uprostřed křižovatky (toto jsem zažil nedávno na Letné a ať mi nikdo netvrdí, že to ten řidič udělal z pouhé neznalosti rozložení pruhů, když to byla Avie bez korby a s pražskou značkou). Nebo jeden z řidičů zaspí a otestuje pevnost nárazníku toho před sebou. Asi nejlepší způsob, jak nějakou část Prahy efektivně ucpat.

Tak nějak jsem si na to už zvykl, ale občas mě ty zácpy pěkně vystresují. Asi před dvěma lety to bylo, když jsem si chtěl v pátek vyzvednout kolo ze servisu kousek od Náměstí Bratří Synků. Zavíračku tam mají v šest večer a já z práce v Nových Butovicích vyrážel v pět. říkal jsem si, že za hodinu to nemůže být problém. Že je to značný omyl jsem pochopil u Podolské vodárny, kde byla úžasná fronta směrem k Vyšehradu a semafor tam pustil zelenou vždy jen na dvě sekundy (což jsem moc nechápal). Poté, co se mi podařilo odbočit od vodárny směrem ke stanici metra Pražského povstání jsem nedaleko této stanice zaparkoval auto a napumpován adrenalinem jsem se 7 minut před zavíračkou servisu rozeběhl směr Náměsti Bratří Synků. Že jsem se rozhodl správně mi potvrdila krásná fronta stojících aut, kterou jsem po celou dobu předbíhal. Když jsem konečně doběhl těsně před zavíračkou do servisu, pobavil jsem prodavače, který se mě ptal, proč jsem tak zadýchaný, odpovědí, že běžím až z Pankráce ... .

Asi jsem nepoučitelný, protože včera jsem si stres s pražskou zácpou zopakoval. Potřeboval jsem si vyzvednou nové pneumatiky ve Vestci u Prahy. Už když jsem přijel do práce autem, tak jsem si říkal, jestli je pátek dobrým dnem pro vyzvedávání čehokoliv v Praze nebo okolí. Nicméně když jsem o půl páté vyrazil, zácpa nijak vážná nebyla. Avšak měl jsem si uvědomit, že pojedu po silnici na Jesenici. Když jsem vyjížděl z Modřan a měl jsem dvacet minut na dojetí, byl jsem ještě vcelku optimistický, že to stihnu. Ovšem když jsem najel na výpadovku směr Jesenice, tak mě veškerý optimismus přešel. Po chvíli jsem už byl skoro nepříčetný vzteky nad tím, jak to někdo musel vykoumat, aby se ucpávala výpadovka ven z Prahy! Ještě že jsem si ve Vestci nekoupil byt, patrně by mě už dávno postihl infarkt, kdybych tam bydlel. Naštěstí v prodejně pneumatik nekončili přesně na zavíračku v 17:30, takže jsem do Vestce nejel zbytečně.

Nicméně další odyssea mě čekala při návratu. Na Bráníku jsem si vystál skoro hodinovou frontu před odbočkou na Jižní spojku (přičemž jsem samozřejmě jel rovně a na tu spojku vůbec neodbočoval) a když jsem dorazil k Podolské vodárně do další zácpy, tak jsem si řekl, že si nebudu zbytečně spalovat naftu, odbočil jsem k bazénu v Podolí, v kantýně jsem tam povečeřel a asi hodinu jsem si četl knížku. Když jsem pak už trochu zklidněný po čtvrt na devět vyjel a vydal se na magistrálu, projížděl jsem poloprázdný Nuselský most a v Legerově ulici jsem zastavil jen jednou před semaforem na červenou.

Mám pro ježdění po Praze několik doporučení:

Počet komentářů: 0


7. února 2009

Lyžařské areály

Navštívil jsem pár lyžařských areálů a rozhodl jsem se je zhodnotit. Protože to vydalo na rozsáhlejší text, udělal jsem z toho samostatnou stránku, kterou naleznete zde.

Počet komentářů: 1


4. ledna 2009

Novoroční oslavy, sportem ku zdraví, Evropská unie a řízení, maturity.

Tak nám zabili rok. Ten 2008, ale narodil se další a země se naštěstí zatím točí dál a nezastavilo se ani její roztavené kovové jádro (jak to vymysleli v jednom katastrofickém filmu), takže nás stále chrání magnetické pole planety. Nikdy jsem nebyl na nějaké bouřlivé oslavy a čím jsem starší (nebo jak se eufemisticky říká zralejší), tím méně mě bouřlivost oslav láká. Nevím, jak mohli ty lidi na Václaváku stát v takové kose, když navíc ta standardizovaná zábava musela být strašná nuda.

Mě se navíc povedlo načasovat si perfektně nachlazení na Silvestra. Povedlo se mi to nejspíš tak, že jsem si tři dny před Silvestrem vzal na lyžování špatnou - příliš volnou - čepici. Takže už před Silvestrem mě vcelku píchalo v uších. Když jsem šel po půlnoci odpalovat rachejtle, tak se mi při zapalování zápalnic chvěly ruce zimou. Kluků, kteří šli se mnou ven (holky radši vše pozorovaly z okna ložnice) jsem se ptal, jestli jim je taky taková kosa. Když mi řekli, že ne, tak jsem usoudil, že je zle. Při návratu ze Silvestra jsem se už klepal zimou po cestě a první den v novém roce jsem propotil v posteli. Ještě že nejsem pověrčivý. Tímto přeji všem do tohoto roku hlavně zdraví, protože bez něho nic nefunguje jak má.

Ozdravit, nikoliv osladit, by asi také potřebovala Evropská unie. Na základě jakési studie údajně chtějí zakázat telefonování při řízení i s hands free sadou v rámci celé unie. Geniální, to by měli tedy komisaři rovnou do návrhu přidat při řízení zákaz kouření, poslouchání rádia, mluvení se spolujezdcem. Obzvlášť rádia by asi byla ráda, protože nejvíce posluchačů mají mezi řidiči. Navrch by mohla přihodit zákaz vození dětí, protože dítě se může za jízdy rozbrečet, rodič se lekne a může dojít k nehodě (podobná se skutečně stala). Lepší řidiče tím ovšem nevychovají a ve výsledku tím beztak nikoho neochrání. Hovado vždy pojede jako hovado. Ostatně zkuste si jet po vesnici padesátkou dva roky po zavedení bodového systému. Já to dělám, protože si myslím, že to má smysl. Pravidelně se za mnou tvoří kolona aut, která mě pak na konci obce zuřivě předjíždí a to i když je na konci obce nebezpečný horizont. Mnohé z předjíždějících pak za chvíli dojíždím, protože se za obcí vlečou sotva osmdesát, hrdinové. Takže ve výsledku zákazem telefonování za jízdy jen zlikvidují výrobu hands-free sad.

Mezi spoustou negativních informací jsem nedávno však zaregistroval jednu pozitivní. Ministr Liška chce prosadit povinnou maturitu z matematiky. Spousta těch, kteří se jindy na internetových fórech zabývají nadáváním do primitivů těm, kdo udělali gramatickou chybu, začalo primitivně řvát, že je to blbost. Já jsem naopak rád, že se tu rýsuje možnost, že by se česká maturita vrátila k metě označující všeobecnou vzdělanost. Jak už jsem jednou psal - trivium vždy bylo složeno ze čtení, psaní a počítání.

Počet komentářů: 0


Starší